DR. TÖRÖK BÉLA ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZAKISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ISKOLA, EGYMI ÉS KOLLÉGIUM bemutatkozása
Országos beiskolázású intézményünkben az oktató-nevelő munka 3 telephelyen, azaz épületben folyik. Mindhárom épület Zuglóban, a XIV. kerületben található:
1. Rákospatak utca - óvoda, általános iskola, módszertani intézmény és kollégium
2. Szőnyi út - óvoda, általános iskola és kollégium
3. Újváros park - általános iskola, speciális szakiskola és kollégium
Integrált intézményünkben országunk egész területéről fogadjuk mindazokat a gyerekeket, akik:
- különböző mértékben hallássérültek,
- halmozottan sérültek,
- ép hallásúak, de beszédfejlődésük megkésett vagy súlyosan akadályozott
- magatartásszabályozási zavarral küzdenek (óvodai tagozatunkra).
Az intézményünkbe való bekerülés a FPSZ Hallásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye ill. a Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság szakértői véleménye és határozata alapján történik.
TEVÉKENYSÉGÜNK
Hallássérült szakos gyógypedagógusaink és logopédusaink nagy szakértelemmel és odaadással végzik komplex speciális pedagógiai tevékenységüket, végigkísérve a gyermekeket a korai életszakasztól a középiskolás korig. Munkájukat korszerű, szakmailag elismert módszerekkel, speciális pedagógiai programok, tantervek alapján végzik.
Délutános pedagógusaink és asszisztenseink segitenek tanulóinknak a délutáni tanulásban és különbőző programokkal, tevékenységekkel színesítik, bővítik az órákon tanultakat.
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának gyakorló intézményeként biztosítjuk a főiskolai hallgatók gyakorlati képzését.
Mentorintézményként módszertani útmutatást nyújtunk a többségi óvodák, általános iskolák pedagógusai számára.
FELADATAINK
- hallássérült gyermekek hallás- és beszédfejlesztése,
- tanulási zavarok kiszűrése, megelőzése és korrekciója,
- magatartásszabályozási zavarral küzdő gyerekek megsegítése,
- sajátos nevelési igényű, tanulásban akadályozott gyerekek nevelése, oktatása,
- komplex anyanyelvi fejlesztés, vállalva a többségi iskolák cél- és feladatrendszerét,
- speciális terápiák alkalmazásása a fejlesztésben,
- alacsony létszámú osztályokban differenciált, egyéni képességeknek megfelelő módszerek alkalmazása,
- utazótanári szakellátás biztosítása a többségi óvodában nevelkedő és az általános iskolában tanuló hallássérültek számára,
- folyamatos szakmai tanácsadás nyújtása,
- egyszerűbb szakmák elsajátítása hallássérült, tanulásban akadályozott fiatalok számára,
- vidéki tanulóink kollégiumi ellátása étkezést, szállást, audiológiai gondozást és pedagógiai felügyeletet biztosítva.