TSMT I. (egyéni Tervezett Szenzo-motoros Tréning)

Csongrád megye
6723 Szeged, Csongrádi sgt.81.

Fejlesztés jellemzői

  • Egyéni
  • Típus: Fejlesztő, gyógypedagógus
  • Forma: egyéni
  • Milyen problémára: Éretlen mozgás, koordináció, Idegrendszeri éretlenség, Megkésett beszédfejlődés, Magatartás- és szociális zavarok (F91-92), Enyhén értelmi fogyatékos (F70.0), Középsúlyosan értelmi fogyatékos (F71.0), Diszlexia (F81.0), Diszgráfia (F81.1), Diszkalkulia (F81.2), Iskolai képességek kevert zavara (F81.3), Kevert specifikus fejlődési zavar (F83), Szociális zavarok, magatartászavar (ADHD, ADD) (F90.1-90.8), Fejlődési diszfáziák (80.1), Beszédészlelési és beszédmegértési zavar (F80.9), Gyermekkori autizmus (autismus infantilis), Nem meghatározott pervazív zavar (F88), Szorongásos zavarok (F 93.1), Elektív mutizmus (F9410), Kötődési zavarok (F94), Csecsemő- és gyermekkori táplálási zavarok (F9830), Sztereotip mozgászavar (F9850), Diagnosztika, Autizmus (F84), Megkésett mozgásfejlődés, eltérő fejlődés
  • Hány éves kortól: 2 alatt, 2-5, 5-7, 7-9
  • Fejlesztési napok:

Fejlesztő összesített értékelése

8 000 Ft
áraink bruttó árak

A gyermekek az első találkozás alkalmával egy Longitudinális© komplex vizsgálatban vesznek részt, mely "jelenleg Magyarországon az egyetlen olyan neuro-szenzomotoros teszt, amely 3 hónapos kortól 11 éves korig azonos szempontok mentén követi a gyermek fejlődését és a vizsgált életkorokban jellemzi a gyermek mozgásos (motoros), értelmi (kognitív) és viselkedés profilját. Ezáltal korai életkorokban azonosítható az atipikus vagy eltérő fejlődés, az idegrendszer érésének zavara, lassúsága.” (Szántó Mónika Tanúsított TSMT Mentor terapeuta engedélyével, honlapjáról).

TSMT-I (egyéni TSMT terápia):

„A gyermek életkorát, állapotát, érettségét, terhelhetőségét vizsgálati eredményét figyelembe véve történik a javaslattétel a TSMT-I (egyéni) terápiára.

A terápia lényege, hogy olyan szenzoros ingereket kap a gyermek, ami jólesik a számára, például plédben egyenletes lüktetésre lengetjük, miközben énekelünk és szemkontaktust veszünk fel vele, nagylabdán különböző irányokban mozgatjuk, és folytathatnám a több száz feladatunkkal.

Az egyéni terápiákban jelentős hangsúly helyeződik a sokoldalú vesztibuláris ingerlésre (például plédes/függőágyas lengetések), mely által a gyermek egyensúlyszervét ingereljük. Ezzel az a cél, hogy a gyermek egyensúlyszervébe közvetítsünk passzív ingereket, mert az egyensúlyszerv összeköttetésben van a vizuális (látó), auditív (halló) és beszélő rendszerrel. Az ide közvetett ingerek segítik érni az idegrendszert, hatnak az izomtónusra, ezáltal a mozgásra. Ennek eredményeképpen javulni fog a gyermek vizuális, auditív feldolgozása, mozgása, beszéde.

A terápia során a gyermek komplex vizuális-auditív-taktilis-proprioceptív ingert kap, melyek rendszeres ismétlésével vizuális (látott), auditív(hallott), taktilis(tapintott), térbeli, mozgásos emléknyomok alakulnak ki, miközben végigjárjuk az ontogenetikus fejlődésmenetet a fejemeléstől egészen a felállásig. A hiányzó lépcsőfokokat megerősítjük, „újrahuzalozzuk” az idegrendszer kéreg alatti érző-mozgató területeit. A terápia során szoros érzelmi kohéziót alakítunk ki a szülő és a gyerek között.

Az egyéni terápiát home-training (otthon végezhető tréning) formában tanítom be a szülőknek, megbeszélve a feladatok sorrendjét, ismétlésszámát, heti gyakoriságát. A családok a betanított feladatsort otthon végzik gyermekükkel, majd 4 hét múlva egy kontrollvizsgálaton bemutatják a feladatsort, elmondják az aktuális állapotot. Ennek tükrében történik a feladatok átírása.

A TSMT-I átlagos időtartama 6-12 hónap. Nagyjából ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a gyermek csoportos terápián () tudjon részt venni, amennyiben szükséges a továbbiakban."(Szántó Mónika Tanúsított TSMT Mentor terapeuta engedélyével, honlapjáról).